20 april 2017

AccorHotels boekt sterke groei in eerste kwartaal 2017

- Geconsolideerde omzet in het eerste kwartaal van 2017 bedroeg 425 miljoen euro, een stijging van 35,4% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2016.

- Acquisities en vervreemding maakten een positieve bijdrage van € 82 miljoen (+ 26%), met name  dankzij bijdragen van Raffles, Fairmont, Swissotel, onefinestay en John Paul.

- Valuta effecten op de beurs hadden een positieve impact van € 6 miljoen, hoofdzakelijk toe te schrijven aan de Braziliaanse reaal (+ € 8,2 miljoen) en de Australische dollar (+ € 4,3 miljoen).

- In het eerste kwartaal zijn er 35 AccorHotels bijgekomen met een gezamenlijk aantal kamers van 7.000. Per 31 maart 2017 bestaat AccorHotels uit 951 hotels en telt het concern 176.000 kamers.

Sébastien Bazin, Chairman and Chief Executive Officer of AccorHotels:

De trend die we over het algemeen genomen zien is gunstig voor de hotelindustrie. Dat geldt hoofdzakelijk voor de Franse, Europese en Aziatische markten. AccorHotels boekt goede resultaten op het gebied van nieuwe ondernemingen en neemt een leidende rol binnen het luxe segment door verscheidene aanbestedingen die waarde creëren, zoals Rixos en BHG in het hotelsegment en new business zoals Availpro, Potel & Chabot en VeryChic. Ten slotte is het proces in gang gezet om van AccorInvest een dochteronderneming te maken. Mede daardoor is AccorHotels goed op weg om de gestelde doelstellingen voor 2017 te behalen.

Voor meer informatie verwijzen we graag naar de bijlage.

Over AccorHotels
De AccorHotels groep is wereldwijd marktleider op het gebied van reizen en lifestyle, en online pionier als aanbieder van unieke belevenissen in ruim 4.100 hotels, resorts en accommodaties, maar ook meer dan 3.000 exclusieve privé-vakantiewoningen over de hele wereld. Met zijn dubbele expertise als investeerder en operator binnen haar HotelInvest en HotelServices afdelingen, is AccorHotels aanwezig in 95 landen. Haar portfolio bestaat uit luxe, internationaal gerenommeerde merken zoals Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman en Swissôtel, erkende merken en boetiekhotels uit het middensegment zoals 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter en Adagio, zeer gewilde voordelige merken zoals JO&JOE, ibis, ibis Styles en ibis budget, en de regionale merken Grand Mercure, The Sebel en hotelF1. AccorHotels biedt innovatieve diensten aan reizigers, van begin tot einde, in het bijzonder dankzij de recente overname van John Paul, wereldleider in de conciërgemarkt.

AccorHotels mag zich beroemen op een ongekende verzameling merken en een rijke historie van zo'n vijf decennia, met een wereldwijd team van ruim 250.000 toegewijde mannen en vrouwen, met één hoofdmissie voor ogen: ervoor zorgen dat elke gast zich welkom voelt: Feel Welcome. Klanten
hebben toegang tot één van de meest aantrekkelijke loyaliteitsprogramma's van hotels ter wereld: Le Club AccorHotels.

AccorHotels speelt een actieve rol binnen de aanwezige lokale gemeenschappen, en zet zich in voor duurzame ontwikkeling en solidariteit door middel van PLANET 21, een uitgebreid programma waarbij medewerkers, klanten en partners samenkomen om te zorgen voor duurzame groei. Accor SA is een beursgenoteerde onderneming op Euronext Paris (ISIN-code: FR0000120404) en op de OTC-markt in de VS (Code: ACRFY).

Voor meer informatie of voor reserveringen ga naar accorhotels.group of accorhotels.com. Of zoek ons en volg ons op Twitter en Facebook.

MARK DENSLAGEN
M| +31 (0) 62 362 59 39