Mercure
21 april 2017

AccorHotels breidt netwerk uit met Mercure hotel in Dubai
met 1.015 kamers het grootste hotel in het internationale Mercure netwerk

Amsterdam, 21 april 2017 - AccorHotels breidt zijn netwerk van Mercure hotels uit met een indrukwekkend en typerend hotel in Dubai, gelegen aan de Sheikh Zayed Road, de hoofdverkeersader van Dubai. Mercure Dubai Barsha Heights Hotel Suites & Apartments zal de deuren openen op 19 mei 2017. Eind 2018 is de renovatie naar verwachting afgerond en zal het Mercure Dubai Barsha Heights Hotel Suites & Apartments het grootste Mercure hotel ter wereld zijn.

In de eerste renovatiefase worden 120 kamers gerenoveerd om te voldoen aan de kwaliteitsnormen van het merk Mercure. De kamers zullen traditioneel ingericht worden, maar tegelijk fris en modern ogen. In de tweede fase worden de overige kamers en accommodaties gerenoveerd en heringericht. Na de renovatie zal dit hotel, met 1.015 kamers, het grootste etablissement zijn van het wereldwijde netwerk van Mercure. Behalve de moderne suites en de eenkamer- en tweekamerappartementen komen er ook vier verschillende restaurants, een loungebar, een wellnessruimte, waterpijpsalon, een spa en een zwembad. Na de renovatie zal Mercure Dubai Barsha Heights Hotel Suites & Apartments beter inspelen op de behoeftes van de zakenreiziger, met meer dan 400 m² vergaderruimte.

Naast Mercure Dubai Barsha Heights Hotel Suites & Apartments heeft het merk Mercure nog 23 hotels (open of nog in ontwikkeling) in zijn bestaande portefeuille in het Midden-Oosten. Het merk Mercure telt 740 hotels met elk een eigen persoonlijkheid. Alle hotels zijn diep geworteld in hun omgeving en verrassen met een uniek aanbod. Wie in een Mercure hotel verblijft, wordt getrakteerd op een authentieke ervaring die geïnspireerd is door de lokale omgeving. De hotels bevinden zich traditioneel in stadscentra of in populaire badplaatsen. Mercure Dubai Barha Heights Hotel Suites & Apartments ligt aan de Sheikh Zayed Road, op een steenworp van de voornaamste zakendistricten en toeristische trekpleisters van de stad, waaronder Dubai Media City, Mall of the Emirates, Emirates Golf Club, Knowledge Village en Dubai Internet City.

Olivier Granet, Managing Director en Chief Operating Officer voor het Midden-Oosten en Afrika: “We zijn zeer verheugd over deze uitbreiding in Dubai. Dit project is voor AccorHotels een kans om onze bestaande portefeuille uit te breiden met een uitzonderlijke bestemming voor zowel zakenreizen als plezierreisjes, en om onze aanwezigheid te versterken in het middensegment, dat hier in volle bloei is. AccorHotels heeft zich in deze regio als doel gesteld om prominenter aanwezig te zijn met al zijn merken, en dat binnen elk marktsegment, zodat iedereen die op zoek is naar een verblijf met een aantrekkelijk prijs-kwaliteitverhouding zijn gading vindt binnen de groep. Met Mercure Dubai Barsha Heights Hotel Suites & Apartments hopen we bij te dragen aan de doelstelling van de VAE om tegen 2020 de kaap van 20 miljoen bezoekers te overschrijden”

AccorHotels is eigenaar van 38 hotels in de Verenigde Arabische Emiraten en heeft nog 22 projecten in de steigers staan. In het Midden-Oosten exploiteert AccorHotels 94 hotels, samen goed voor 28.500 kamers in alle marktsegmenten, van luxe tot budget. In deze regio plant de groep de ontwikkeling van 87 hotelprojecten, die overeenkomen met 26.800 kamers, bovenop het huidige aanbod van AccorHotels in het Midden-Oosten.

Over AccorHotels
De AccorHotels groep is wereldwijd marktleider op het gebied van reizen en lifestyle, en online pionier als aanbieder van unieke belevenissen in ruim 4.100 hotels, resorts en accommodaties, maar ook meer dan 3.000 exclusieve privé-vakantiewoningen over de hele wereld. Met zijn dubbele expertise als investeerder en operator binnen haar HotelInvest en HotelServices afdelingen, is AccorHotels aanwezig in 95 landen. Haar portfolio bestaat uit luxe, internationaal gerenommeerde merken zoals Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman en Swissôtel, erkende merken en boetiekhotels uit het middensegment zoals 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter en Adagio, zeer gewilde voordelige merken zoals JO&JOE, ibis, ibis Styles en ibis budget, en de regionale merken Grand Mercure, The Sebel en hotelF1. AccorHotels biedt innovatieve diensten aan reizigers, van begin tot einde, in het bijzonder dankzij de recente overname van John Paul, wereldleider in de conciërgemarkt.
AccorHotels mag zich beroemen op een ongekende verzameling merken en een rijke historie van zo'n vijf decennia, met een wereldwijd team van ruim 250.000 toegewijde mannen en vrouwen, met één hoofdmissie voor ogen: ervoor zorgen dat elke gast zich welkom voelt: Feel Welcome. Klanten hebben toegang tot één van de meest aantrekkelijke loyaliteitsprogramma's van hotels ter wereld: Le Club AccorHotels.
AccorHotels speelt een actieve rol binnen de aanwezige lokale gemeenschappen, en zet zich in voor duurzame ontwikkeling en solidariteit door middel van PLANET 21, een uitgebreid programma waarbij medewerkers, klanten en partners samenkomen om te zorgen voor duurzame groei. Accor SA is een beursgenoteerde onderneming op Euronext Paris (ISIN-code: FR0000120404) en op de OTC-markt in de VS (Code: ACRFY).

Voor meer informatie of voor reserveringen ga naar accorhotels.group of accorhotels.com. Of zoek ons en volg ons op Twitter en Facebook.

Bathroomjpg.jpg
Bathroomjpg