27 juli 2017

​onefinestay wordt wereldleider in luxe privéverhuur

Gasten kunnen nu kiezen uit meer dan 10.000 zorgvuldig geselecteerde woningen, villa's en appartementen wereldwijd, telkens met professionele ontvangst- en conciërgeservice

AccorHotels kondigt vandaag aan dat Travel Keys, Squarebreak en onefinestay samengevoegd worden. Het is de bedoeling om de drie bedrijven voor het einde van het jaar samen te brengen onder één merknaam: onefinestay.

De aankondiging komt er na het akkoord tussen AccorHotels en de oprichters van Squarebreak over de overname van het volledige aandelenkapitaal. AccorHotels heeft sinds februari 2016 49% in handen van deze toonaangevende Franse verhuurder van luxewoningen. De transactie vindt de komende weken plaats. Eerder dit jaar nam AccorHotels ook al Travel Keys over en sinds 2016 is het eigenaar van onefinestay.

Door de integratie van de drie innovatieve accommodatieaanbieders kunnen de gasten van onefinestay voortaan kiezen uit 10.000 exclusieve woningen overal ter wereld, telkens met professionele ontvangst- en conciërgediensten. onefinestay is zo aanwezig op ’s werelds populairste reisbestemmingen op zes continenten: van grote steden als New York, LA, Rome en San Francisco tot exotische eilandbestemmingen op St. Barts en Bali, en mediterrane toppers in Frankrijk, Italië en Griekenland.

De portefeuille staat onder leiding van Javier Cedillo-Espin, die is benoemd tot Chief Executive Officer van onefinestay. Samen met een team van leidinggevenden afkomstig van onefinestay, Travel Keys en Squarebreak zal hij instaan voor de samenvoeging van de drie merken.

Javier Cedillo-Espin: "Met deze nieuwe stap consolideren we onze leiderspositie. Onefinestay kan nu bogen op een solide platform, dat garant staat voor topkwaliteit, een zeer uitgebreid en complementair aanbod en een efficiënte distributie. We zijn bijzonder enthousiast over de mogelijkheden om ons netwerk wereldwijd verder te ontwikkelen. Onze gasten zijn steeds op zoek naar nieuwe plaatsen waar ze kunnen genieten van onze professionele ontvangst- en conciërgediensten. Met de integratie van deze drie innovatieve merken bieden we een antwoord op hun vraag."

Over AccorHotels

De AccorHotels groep is wereldwijd marktleider op het gebied van reizen en lifestyle, en online pionier als aanbieder van unieke belevenissen in ruim 4.100 hotels, resorts en accommodaties, maar ook meer dan 3.000 exclusieve privé-vakantiewoningen over de hele wereld. Met zijn dubbele expertise als investeerder en operator binnen haar HotelInvest en HotelServices afdelingen, is AccorHotels aanwezig in 95 landen. Haar portfolio bestaat uit luxe, internationaal gerenommeerde merken zoals Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman en Swissôtel, erkende merken en boetiekhotels uit het middensegment zoals 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter en Adagio, zeer gewilde voordelige merken zoals JO&JOE, ibis, ibis Styles en ibis budget, en de regionale merken Grand Mercure, The Sebel en hotelF1. AccorHotels biedt innovatieve diensten aan reizigers, van begin tot einde, in het bijzonder dankzij de recente overname van John Paul, wereldleider in de conciërgemarkt.

AccorHotels mag zich beroemen op een ongekende verzameling merken en een rijke historie van zo'n vijf decennia, met een wereldwijd team van ruim 240.000 toegewijde mannen en vrouwen, met één hoofdmissie voor ogen: ervoor zorgen dat elke gast zich welkom voelt: Feel Welcome. Klanten hebben toegang tot één van de meest aantrekkelijke loyaliteitsprogramma's van hotels ter wereld: Le Club AccorHotels.

AccorHotels speelt een actieve rol binnen de aanwezige lokale gemeenschappen, en zet zich in voor duurzame ontwikkeling en solidariteit door middel van PLANET 21, een uitgebreid programma waarbij medewerkers, klanten en partners samenkomen om te zorgen voor duurzame groei.

Accor SA is een beursgenoteerde onderneming op Euronext Paris (ISIN-code: FR0000120404) en op de OTC-markt in de VS (Code: ACRFY).

Voor meer informatie of voor reserveringen ga naar accorhotels.group of accorhotels.com. Of zoek ons en volg ons op Twitter en Facebook.

Jordy Van Overmeire
Ketchum